Fenomenul ziarul Click

 Datorită articolelor lui George Stanca, ziarul Click este și unul literar

            Ziarul Click este un tabloid. Este ziarul cu cel mai mare tiraj din România. Este un mister de ce este cel mai vândut ziar din România. Singurul articol cu veleități literare este cel scris de jurnalistul George Stanca, cu sclipiri de genialitate artistică. Ziarul este plin de bârfe și informații de scandal din viața vedetelor. Doar e tabloid. Să fie românii extrem de interesați de viața vedetelor, dezbrăcate de caracter și să-i ajute astfel de informații să evadeze dintr-o viață banală, plină de greutăți ? Posibil. Ziarul are cuvinte încrucișate. O idee excelentă. Un amic mi-a spus că el cumpără Click pentru cele două careuri de cuvinte încrucișate, unul dintre ele fiind foarte greu de descifrat, aproape imposibil. Apar articole cu informații despre cum să-ți echipezi mașina, ce să mănânci naturist ca să fi sănătos, prin articole scrise de nespecialiști, informații cu conținut sexual (spre exemplu cum îți influențează greutatea viața sexuală), detalii despre crimele petrecute în România, informații sportive utile dar și, mai ales, cele de scandal, trucuri pentru femei care le întineresc, devastatoare schimbări climatice, informații despre numeroase anchete cu fraude de milioane de euro, escrocherii, cum au fost cele cu medicamente pentru bolnavii de cancer, în general informații care le auzi, ilustrate vizual, la telejurnalele de la toate posturile de televiziune. La pagina trei ne prezintă zilnic câte o fată decent dezbrăcată despre care aflăm că vrea să ajungă actriță de cinema, că dorește să consume nu știu ce băutură sofisticată sau că îi place să mănânce un produs de cofetărie ciudat care după cum se vede în poză nu o îngrașă. Nu lipsește horoscopul din care aflăm cu certitudine cum stăm cu sănătatea, dragostea și banii, singurele lucruri importante pe lumea asta și programul TV (pe care îl găsim și pe net mult mai în detaliu, dar se știe că sunt mulți bătrâni dar și de vârstă medie care nu se uită pe net). Ultima pagină prezintă mai mereu câte o informație senzațională cu tentă sexuală însoțită de cel puțin o poză cu o nuditate în care zona incriminată este acoperită cu un fluturaș. Tenta politică a ziarului este de centru dreapta, PSD-ul sau liderii lui fiind uneori incriminați negativ, ceea ce face ca a doua zi, acești lideri să nege la televizor cele spuse de ziar. Partidele de centru dreapta și liderii lor sunt trecuți cu vederea. Și totuși electoratul PSD, nu se supără, ignoră acest aspect și continuă să cumpere din reflex și rutină, în draci, acest ziar. Mai are o calitate ziarul, este ieftin, doar un leu. De ce cumpără românii în număr atât de mare acest ziar? Probabil pentru că oferă fiecăruia câte un strop din ceea ce îi place la un preț minim, accesibil și pensionarilor cu pensie mică. Singurul concurent din toată presa românească al acestui ziar este un alt tabloid, ziarul Libertatea, pe locul doi în topul tirajelor, tot de un leu, dar care, cred eu, că este pe locul doi din cauză că are un format puțin mai mic iar pozele cu tentă sexuală sunt mult mai numeroase  și mai deocheate, excelând prin rubrica de anunțuri pentru curve, numărul de prostituate din România părând în creștere. Ziarul Libertatea are dezavantajul că îl poți uita prin apartament și poți avea șansa să ți-l găsească copilul și să se documenteze de la rubrica mai sus amintită, rubrică ce spre lauda lui, lipsește de la Click. Mult succes ziarului Click! La mai mare!   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scrieți comentariul aici